Marketing i reklama

Jak zacząć pozycjonowanie strony?

Dzięki pozycjonowaniu stron przedsiębiorca zyskuje pewność, że jego treści dotrą do jak najszerszego grona odbiorców. Dzięki prawidłowemu pozycjonowaniu stron można więc zwiększyć świadomość marki w docelowej grupie odbiorców, ale również podnieść wyniki sprzedaży własnych towarów i usług. W jaki sposób przeprowadzić pozycjonowanie strony internetowej, aby osiągnąć zamierzony efekt?

Pozycjonowanie stron www – czym jest?

Jak zacząć pozycjonowanie strony?Aby rozpocząć pozycjonowanie stron www, trzeba sobie uświadomić, na czym w ogóle polega ten proces. Intuicyjnie rozumiemy, że pozycjonowanie obejmuje szereg działań, których wspólnym celem jest uzyskanie jak najlepszej widoczności w wykorzystywanych przez klientów wyszukiwarkach.  Jest rzeczą oczywistą, że najłatwiej jest zwrócić uwagę potencjalnego odbiorcy na stronę, która znajdzie się  na jednej z pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Niewiele osób jest przecież skłonnych do wertowania kilkunastu stron wyników, w celu znalezienia najodpowiedniejszego trafienia. Zwykle przyjmujemy, że algorytmy wyszukiwarek przeprowadziły już za nas proces selekcji i najodpowiedniejsze wyniki znajdują się na górze listy. Pozycjonowanie stron www obejmuje więc wszystkie te działania, związane z optymalizacją stron, content marketingiem czy linkowaniem, które zapewnią im jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwań.  

Jakie czynniki wpływają na wysokie wyniki wyszukiwania?

Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga zrozumienia czynników, które wpływają na wysokie wyniki wyszukiwania. Kolejność na liście  jest wynikiem skomplikowanych analiz, dokonywanych przez algorytmy Google. Dzięki tym analizom, użytkownik wyszukiwarki po wpisaniu słów kluczowych (czyli swojego zapytania), uzyskuje ranking wyników, które w ocenie Google są najbardziej odpowiednie.

Wszystkie czynniki, uwzględniane przez wyszukiwarki, można zaklasyfikować do dwóch ogólnych grup. Pierwsza z nich obejmuje kwestie związane z prawidłowym funkcjonowaniem samej strony oraz zawartymi na niej treściami. Druga grupa to elementy związane z popularnością danej strony w internecie. Chcąc zwiększyć widoczność naszego adresu www dla wyszukiwarek, musimy uwzględnić obie grupy czynników.

Pozycjonowanie strony – wykonać samodzielnie czy zlecić agencji?

Wiele osób obawia się, że pozycjonowanie stron www jest zagadnieniem skomplikowanym, przekraczającym ich możliwości. Prawda jest taka, że każda osoba prowadząca działalność gospodarczą musi na każdym kroku wykazywać się wielką kreatywnością, pomysłowością, stale pogłębiać wiedzę, aby nie pozostać w tyle za konkurencją.

Chociaż pozycjonowanie wymaga nabycia pewnej wiedzy i umiejętności, to można zrobić to skutecznie we własnym zakresie. Należy jednak uświadomić sobie, że jak wszelkie działania związane z działaniem przedsiębiorstwa, pozycjonowanie również stanowi  pewien koszt. To przedsiębiorca musi zdecydować, czy woli zainwestować własny czas i wykonać to zadanie osobiście, czy też raczej przekażę optymalizację swojej strony i kwestie linkowania agencji SEO, która zajmie się wszystkimi kwestiami związanymi z widocznością strony w profesjonalny sposób.

Niezależnie od przyjętej strategii, warto zapoznać się z metodami i technikami stosowanymi przy pozycjonowaniu oraz zrozumieć podstawowe czynniki, mające wpływ na wyniki uzyskiwane przez naszą stronę.

Pozycjonowanie strony: optymalizacja, treść, linkowanie

Rozpoczynając skuteczne pozycjonowanie strony internetowej, uwzględnić należy wszystkie  elementy tego procesu.  Od czego zacząć?

Optymalizacja strony

Po pierwsze, należy przeprowadzić optymalizację strony – SEO. Optymalizacja to dostosowanie warunków technicznych oraz treściowych naszego serwisu do wytycznych Google. Najlepiej uwzględnić je już w momencie projektowania strony. Jeśli jednak nie zostało to zrobione na samym początku i strona już istnieje, warto przeprowadzić audyt SEO. Można zlecić to zadania wyspecjalizowanej agencji, która przygotuje raport z audytu, zawierający wskazówki w zakresie koniecznych do wprowadzenia na stronie zmian.

Dobra optymalizacja stanowi podstawę dla wszelkich prowadzonych następnie działań w zakresie pozycjonowania, dlatego tez musi zostać przeprowadzona w odpowiedni sposób. Wymagania optymalizacyjne dotyczyć mogą takich parametrów jak kod źródłowy stron, szybkość działania, ale  również funkcjonalności (np. podziału na podstrony czy zakładki), możliwości korzystania ze stron na urządzeniach mobilnych i zawartych na niej treści.

Odpowiedni content

Content, czyli treść strony internetowej, spełniać musi również określone wymagania. Aby zawartość była widoczna dla wyszukiwarek, musi być unikalna oraz dostosowana do odbiorców strony i celu, któremu ma służyć.

Treść taką można stworzyć we własnym zakresie albo zlecić jej przygotowanie osobom profesjonalnie zajmującym się tworzeniem tekstów zoptymalizowanych pod SEO. Niezależnie od wybranej opcji, należy pamiętać, że treść powinna być w odpowiednim stopniu nasycona słowami kluczowymi, dzięki czemu algorytmy google częściej będą ją przypisywać jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania.

Linkowanie

Trzecim z elementów, o który należy zadbać, przeprowadzając pozycjonowanie stron www, jest odpowiednie linkowanie. Linki, prowadzące do określonej strony www, mogą mieć formę podlinkowanych słów lub obrazków. Stanowią one zewnętrzny czynnik rankingowy, pozwalający na określenie popularności strony w sieci. Google, rozpoznając przyrost wartościowego linkowania do określonego serwisu, uznaje jego większą popularność, przez co strona taka  trafia na wyższe pozycje w rankingach wyników wyszukiwarek.

Podsumowując – pozycjonowanie strony internetowej stanowić może jeden ze skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu klientów. Większy ruch na stronie, o ile zadbany o odpowiednią jej treść, znaleźć może bezpośrednie przełożenie na sprzedaż produktów lub usług. Niezależnie od tego, czy pozycjonowanie zostanie przeprowadzone samodzielnie przez przedsiębiorcę, czy zlecone specjalistycznej agencji SEO, musi zostać wykonane zgodnie z określonym planem, uwzględniając wszelkie czynniki, mające wpływ na wyniki wyszukiwania.