Technologia Usługi

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Google Ads bez wątpienia pozwoli Ci pozyskać nowych klientów i rozkręcić biznes – musisz tylko wiedzieć jak z niego korzystać i ile zainwestować, aby otrzymać oczekiwane rezultaty. Koszty kampanii dla małych przedsiębiorców, działających lokalnie, to wydatek w granicach kilkuset złotych miesięcznie. Weź jednak pod uwagę, że zbytnie oszczędzanie na reklamach może spowodować, że nie dotrze ona do tak wielu użytkowników jakbyś tego oczekiwał, a w efekcie nie przyniesie pożądanego rezultatu. Sprawdź co możesz osiągnąć dzięki kampanii Google Ads i jakie są jej prawdziwe koszty.

Co możesz osiągnąć dzięki Google Ads?

Google Ads pozwala na tworzenie kampanii reklamowych w zależności od preferencji i budżetu zleceniodawcy. System ten ustala potencjalnych klientów na podstawie tego jakie frazy wpisywali oni ostatnio w swojej wyszukiwarce. Poprzez zastosowanie tego rozwiązania Twoje produkty i usługi trafiają do osób, które mogą być nimi rzeczywiście zainteresowane. W przypadku tradycyjnych rozwiązań płacisz po prostu za reklamę i wiesz do kogo ona dotrze, więc może zdarzyć się tak że finalnie wydasz pieniądze na coś, czym nikt się nie zainteresuje. Dlatego właśnie Google Ads jest tak ciekawym rozwiązaniem. Co jeszcze możesz osiągnąć dzięki Google Ads?

  • Wzrośnie liczba sprzedanych produktów, rezerwacji usług lub subskrypcji.
  • Wzrośnie liczba klientów, którzy będą chcieli skontaktować się z Twoją firmą.
  • Przyciągniesz więcej zainteresowania w kierunku swojej działalności.

Bardzo dużą zaletą Google Ads jest także to, że samodzielnie ustalasz budżet reklamowy – co rzadko występuje w przypadku kampanii reklamowych. Działa to tak, że wyznaczasz swój miesięczny limit, który pozostaje nieprzekraczalny, a gdy sytuacja ulegnie zmianie możesz go również anulować lub dostosować swoje wydatki w inny sposób – w zależności od tego jakie są Twoje obecne możliwości i potrzeby.

Modele rozliczania kampanii Google Ads

Koszt kampanii reklamowej zależy w dużej mierze od Twoich możliwości finansowych, jednak na jego ostateczny stan ma wpływ także to, jakiego modelu zdecydujesz się użyć podczas jej tworzenia. Jeżeli chcesz wiedzieć ile zapłacisz za kampanię reklamową, to najpierw powinieneś zapoznać się z modelami obowiązującymi w Google Ads. Poniżej znajduje się lista wszystkich dostępnych modeli wraz z rozwinięciem ich skrótów, aby nieco przybliżyć Ci ich znaczenie.

  • CPC – cost per click.
  • eCPC – ulepszony CPC.
  • CPV – cost per view.
  • CPM – cost per mile.
  • ROAS – return on ad spend.
  • CPA – cost per action.

Pierwsze dwa modele związane są z naliczaniem opłat za kliknięcie reklamy, z tą różnicą, że w przypadku ulepszonego eCPC to algorytm odpowiada za ustalenie górnej granicy stawki za kliknięcie. Kolejne dwa modele wymagają uiszczenia opłaty już za samo wyświetlenie – jednak obowiązują pewne warunki, które muszą zostać spełnione. Przy CPV użytkownik musi obejrzeć przynajmniej 30 sekund długiej reklamy lub całość krótszej. Jeżeli natomiast chodzi o CMP, to opłatę wnosi się za każde 1000 wyświetleń. Ostatnie dwa modele dotyczą inteligentnych systemów dobierania stawek.

Ile musisz zapłacić za kampanię?

Koszt kampanii reklamowej Google Ads nie ma konkretnej wartości. Wszystko zależy od tego czego oczekujesz od reklamy i na ile możesz sobie pozwolić. Całkowity koszt kampanii będzie sumą kwot, które płacisz Google za kliknięcia w reklamy, czyli budżet kampanii, oraz wynagrodzenia agencji za prace związane z opracowaniem kampanii i działaniami związanymi z jej zarządzaniem. Jeżeli chciałbyś znać jej konkretny koszt, to musiałbyś samodzielnie przeanalizować wszystkie czynniki, które będą miały na niego wpływ. Jeżeli chcesz, aby Twoja kampania była dostosowana do Twoich możliwości finansowych i skuteczna, to możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą Ci ustalić optymalną wartość początkową – uzależnią od Twoich celów biznesowych. Co może mieć wpływ na koszt kampanii reklamowej? Przede wszystkim będzie to konkurencja, ale także przewidywane koszty kliknięcia, a nawet sezonowość. Jeśli masz już zaplanowany budżet na reklamę w Google, to możesz zgłosić się do firmy pomagającej w podjęciu odpowiednich kroków w dalszą stronę. Firmy takie przygotują dla Ciebie propozycję kampanii, która będzie optymalna w tym budżecie. Abyś jednak mógł lepiej zobrazować sobie możliwe koszty, które trzeba ponieść na kampanię reklamową poniżej przedstawiono przykład.

Przykład: Koszt zarządzania w przypadku linków sponsorowanych w wyszukiwarce wynosi 15% budżetu kampanii – jednak nie mniej niż 300 zł netto. Przy zastosowaniu dodatkowych opcji kampanii wynagrodzenie odpowiednio wzrasta. Załóżmy, że klient chce przeznaczyć na reklamę w Google Ads budżet w wysokości 5000 zł i planuje prowadzić reklamę w wyszukiwarce, remarketing i reklamę w sieci reklamowej kierowaną kontekstowo. Wynagrodzenie specjalistycznej firmy, która będzie czuwała nad kampanią wyniesie więc 750 zł + opłaty za opcje dodatkowe (czyli około 700 zł) co łącznie daje około 1450 zł. Oznacza to, że klient zapłaci za kampanię około 6450 zł.